Udruženje ABC poklanja atraktivnu marketing poziciju tuzlanskoj DITI

Udruženje ABC na sastanku aktivista iz cijele BiH u Banjaluci
1. Februara 2017.
Udruženje ABC podržalo kampanju “Budi drug, budi cool”
16. Februara 2017.

Fabrika detrdženata “Dita” nekada je zaista bila gigant. Mnogo je brojki koje potkrepljuju ovu tvrdnju, ali nijedna kao činjenica da svi stari radnici “Dite” pamte datum kada su u nju došli.

Fabrika je sada u stečaju. Kada dođete na kapiju prizor ne obećava. Desno su ogromne hale, iza njih proizvodna postrojenja, na kapiji je portir, a osim njega u krugu nema nikoga. Upravna zgrada pusta, na prizemlju nikoga, a tek na prvom spratu srećemo ljude. Tu se slika mijenja.

Prije rata fabrika je zapošljavala 620 radnika, a znalo je biti još 80 sezonaca. Radi se o velikom kompleksu, ukupno oko 84 dunuma zemljišta. U bivšoj Jugoslaviji parirala im je samo “Saponija” iz Osijeka.

Nakon rata došla je privatizacija, sarajevska Lora kupila je fabriku, tri godine je radila veoma uspješno, a onda je uslijedio pad. Potom štrajkovi, dežuranje pred kapijom, agonija i borba radnika… Sada radi njih 75 i čeka kupca. Novih gubitaka nema.

Nedavno nije uspjelo šesto po redu javno nadmetanje za kupovinu tuzlanske fabrike detrdženata “Dita”. Sve je okončano za minut, jer se niti jedan kupac nije pojavio.Radnici trenutno rade, održavaju sistem i pokrivaju svoje obaveze očekujući kupca.

Svi pogoni u fabrici su osposobljeni za rad, samo što se sve odvija u puno manjem kapacitetu. Ipak, standard po kojem je “Dita” prije bila poznata još uvijek je na nivou prijeratnog. U stečaju su uspijeli da dobiju međunarodni certifikat ISO 9001 što kvalitet garantira na međuanrodnom nivou. 

“Ditini” proizvodi sada se putem trgovačkih lanaca distribuiraju širom BiH, a postoje razgovori da se počne sa izvozom u Srbiju te da se produži saradnja na Kosovu.

Imaju oko 50 proizvoda uključujući i industrijski program i mogu ugoditi bilo kojim zahtjevu tržišta za proizvodnju i najspecifičnijih proizvoda kada su u pitanju sredstva za pranje i cišćenje, kako domaćinstva tako i industrije. Kapacitet preduzeća je ogroman, a trenutno prodaja diktira proizvodnju, koja je različita shodno periodima. U trgovinskim lancima se moze naći većina “Ditinih” proizvoda, a među zadnjim koji su stigli na police je tečni sapun od jednog i pet litara u objektima trgovačkog lanca Bingo.

Čini se da nekadašnji gigant treba još samo jedan korak u pravom smjeru, a to je odgovoran kupac, ali barem za sada oni koji čekaju nisu nesretni.

Našim čitaocima savjetujemo da budu dio njihovog oporavka i da ih potraže na policama, detrdžente Arix tenzo, Idu, čuveni 3-de… 


Oni još uvijek nemaju novca da se reklamiraju, ali snaga njihovog brenda je dovoljno jaka da i nakon što poslije skoro 20 godina ponovo aktivirani potrebno je samo malo odgovornosti svakog od nas i redovno kupovanje ovih proizvoda. 

Udruženje ABC će putem svog on-line magazina ABC.ba u znak podrške radnicima fabrike “Dita” omogućiti besplatan reklamni baner na oglasnoj poziciji “HOT” što će biti naš doprinos da potaknemo naše čitaoce, sugrađane ali i druge da kupuju proizvode fabrike deterdženata “DITA” Tuzla.

Dojmovi